Vår tankar !!

Ja käre tider, Nu är våren på väg och med den en massa trädgårds jobb!!!
Har absolut inge intresse av dylikt.
Alla människor är ute och gör så snyggt,hos mig ser det förjäkligt ut.

Jag har försökt få med mig gubben på ide'n att lägga asfalt på tomten.
Man kan ju spara nåt hål för att stoppa ner ett och annat träd.
Men han bara skrattade (jag menade allvar) och tyckte
inte om ide'n alls !!!!
Drömmen vore ju att ha nån med brinnande intresse
men ingen tomt att använda fantasin till. Använd våran !!!!!!

I dag håller jag på med en annan utmaning,nämligen koka bruna bönor.
Det är ju så gott men inget jag är bra på. 
Men man brukar ju säga att övning ger färdighet, så
vi får väl se om dom går att äta. Annars får vi väl gnaga fläsk. Hihi.

Nä nu ska jag sätta mig på altanen med en bok och se den bedrövliga
tomten men njuta av utsikten.

                                                                                     
                                                                 Ord på vägen.
                                                 Njut av nuet.......det går inte i repris.
 
Ha en bra dag !!!!
  
                                                                                                                                                                                                              
                                                                                                                                                                                                                                                                                

Kommentarer
Postat av: Gittan

Du är den roligaste pessimist jag någonsin träffat men jag håller med dig. Älskar en snygg tomt, men har inga gröna fingrar själv. Det där med asfalt var väl ändå att ta i, måste hålla med din man där. Min man han vill plantera skog på vår tomt? hur kul som helst. Njut nu av den goda boken på din altan och kika försiktigt på tomten (inte han med luva.) Ha en bra dag/Gittan

2008-04-23 @ 11:09:27
URL: http://gittanwb.blogg.se
Postat av: yvonne

Gittan: ja du vilket är värst ??asfalt eller skog??Haha

2008-04-23 @ 11:14:38
URL: http://ygradin.blogg.se
Postat av: Vonny!

Det man inte har längtar man efter.... verkar så. Jag skulle kunna ta hand om din tomt. För jag har ingen. Fast egentligen är jag mest intresserad av att odla grönser m m. Vi har det riktigt bra där vi bor. Bor i en hyreslägenhet med stor uteplats med stor fin gräsmatta utanför. Hyresvärden sköter allt. Och vi behöver bara njuta av gräsytorna utan att behöva göra någonting. Vilket innebär att vi har inga måsten utomhus. Bra idé med att sätta dig och läsa en bok. Stöket på tomten finns väl kvar till nästa dag. Ha en bra dag!

2008-04-23 @ 12:42:47
URL: http://vardaghosmig.blogg.se
Postat av: christel

Mmm hoppas att din bruna bönor blir bra o ja jag håler med e inte alltid roligt o feja på tomten, goare o sitta o njuta o läsa.
Ha en bra dag kram från Christel

2008-04-24 @ 03:34:14
URL: http://kristallens.blogg.se
Postat av: Marie S

Hoppas bönorna smakade bra. Kom ner och se våran tomt så kan du fara hem till dej och njuta ev din...
Kram

2008-04-24 @ 16:09:15
Postat av: Vonny!

Åh vad synd att din mamma inte bor granne med mig :)) då hade mina dynor blivit fina.

2008-04-24 @ 21:54:39
URL: http://vardaghosmig.blogg.se
Postat av: Christel

Håller fullständigt med dig..trädgårdstjoffs är inte kul. Nä, vildvuxet ska de va. Gillar också brunabönor..med stekt fläsk är det perfekt.
Ska bara inte umgås med andra dagen efter...:0)

2008-04-25 @ 08:48:55
URL: http://kottenliv.blogspot.com
Postat av: Marita

Du gjorde mycket goda bönor, dom kunde man inte klaga på alls, så sträck på dig och var stolt. Ni slapp ju gnagga fläsk hi hi. Det ända med bruna bönor är att man lurar röven på en skit.
Natti Natti sov gott, jag får sova i morgon. KRAM

2008-04-25 @ 22:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0