Det här med barnbarn !!!"




Ungar är väl verkligen ett släkte för sig.Snack om att dom
är ärliga!!

Själv har man minsann fått höra sanningen ett antal gånger.
 
Irma (vid tillfället ca 7 år ) är hos oss. Vi sitter vid bordet och fikar,
hon sitter och iakttar mig och säger till slut : Du är bra gammal
du farmor.
Tycker du?? svarar jag. Ja säger hon och funderar vidare,
åså kommer det : Va konstigt....du jobbar med folk som är lika
gammal som du.
(jobbar på ett sjukhem).
Snacka om att kunna hålla sig för skratt.

Agnes då 5 år är hos mig och leker. Samma där vi sitter och
fikar och resonerar lite. Ser hur hon studerar mig...och säger
helt appropå : Ja jag tycker i alla fall att du är tjock farmor.

Haha där fick man höra sanningen minsann!!!
Haha där fick man höra lite sanningar .
Vilka sötnosar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                



Busfröna!!!

Ord på väg: Uppriktighet är inte att säga vad man tänker,
                      utan att mena vad man säger!!!!!!!!!

Vi hörs!





Kommentarer
Postat av: Monika

Jaaa barn är verkligen ärlig...



Amelia tyckte jag var tjock å frågade om hon skulle få ett syskon, näää du ska inte få ett syskon... Joho du har visst en bebis i magen... Nej jag har ingen bebis i magen....Nähä du har bara mat i magen!



hehehe skojigt med barn!

2008-08-22 @ 09:21:11
Postat av: Caroline

Hahahaha!!!!

2008-08-22 @ 09:35:25
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha, ja dom kan vara för roliga barnen!



Passande "ord på vägen" :)

KRAM

2008-08-22 @ 13:10:51
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: carina

Ja av barn o fyllon brukar man ju få höra sanningen sägs det. Men skämt o sido det är härligt med barn o deras uppriktighet , för ofta så sitter dom o funderar ut något klurigt o ger en roliga kommentarer. - mamma nu ska vi ut o röra på fläsket ditt brukar Amandus säga o då går vi en tur runt berget:)

2008-08-22 @ 17:24:47
URL: http://carinaina.blogg.se/
Postat av: Vonny!

Hej Yvonne! Ja du barn är för härliga. Dom säger vad dom tycker o tänker. Och dom har inga baktankar med det som säger, i alla fall inte i den åldern.

Mycket bra ord på vägen.

2008-08-23 @ 10:36:12
URL: http://vardagshosmig.blogg.se/
Postat av: Marita

Ja du har väldens underbara barnbarn.

2008-08-28 @ 12:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0