Ny vecka

Måndag igen och 5 dar till helg. Inte för att det spelar
nån roll för mig som är sjukskriven.Den ena dan är den andra lik.
I bland får man verkligen fundera på vad det är för dag.

Annars har det varit en lugn helg.Hade verkligen trevligt
när Lennart och Eva var här.

Lovade att lägga ut receptet på efterrätten.
Här är det

4 pers.
4 päron
3 dl vitt vin
1 dl svartvinbärs likör(går lika bra med outspädd saft)

Vaniljvisp

Skala päronen och kärna ur dem men spar skaftet.
Häll vin å likör(saft) i en kastrull och koka päronen mjuka.
 
Vispa krämen och fördela den i 4 glas,
ställ ett päron i vardera glas.Ställ i kylen.

Jag kokar päronen kvällen före så dom ligger i
lagen tills dagen efter. Denna efterrätt går
jättebra att göra i förväg.

Lycka till !!

image172

Kommentarer
Postat av: Maria

Va läckert det ser ut.

2008-02-18 @ 23:52:49
URL: http://lofgrens.blogg.se
Postat av: Helena

Den såg riktigt lyxig ut. Bra med sådant man kan göra i förväg.
Det ska jag spara till min receptsamling.
Kram.

2008-02-20 @ 18:28:36
URL: http://solgudinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0